Dynamics 365 Business Central-tillägg för Handyman

GSGroup erbjuder ett tillägg så att du enkelt kan integrera Handyman-fältservicesystemet med ditt Microsoft Dynamics 365 Business Central-system. Dra nytta av integrerade digitala serviceprocesser. Njut av en snabb och enkel implementering. Kontakta oss och låt Handyman öka din produktivitet.

Den mobila lösningen för Microsoft Dynamics 365 Business Central

Tillägget fungerar som en adapter för enkel integrering av Handyman’s fältservicelösning med Microsoft Dynamics 365 Business Central – utan någon programmeringsinsats.

Med Business Central Expansion exporteras alla nödvändiga masterdata (t.ex. kunder, serviceartiklar, material etc.) från MS 365 BC till Handyman. Dessutom arbetsorder med nödvändig information (t.ex. arbetsbeskrivning, kontaktpersoner, platsadress, serviceartiklar etc. Det innebär att teknikerns tidsregistrering och materialåtgång skrivs tillbaka direkt i ordern. Det finns inget behov av att ange arbetsblad. Alla data är omedelbart tillgängliga för fakturering, kostnadsredovisning och löneutbetalningar.

Handyman kan användas med ditt system direkt efter installationen. Anpassningar till dina specifika krav kan snabbt implementeras genom att konfigurera dem i Handyman. Gränssnittet är mycket flexibelt, så MS 365 Business Central-branchlösningar och anpassad programmering kan också anslutas till Handyman-systemet för hantering av mobila tjänster.

Handyman Field Service Management Extension for Microsoft Dynamics 365 Business Central

Snabb och enkel implementering

  • Alla ändringar i Business Central som krävs för gränssnittet ingår i tillägget
  • Tillägget är tillgängligt antingen via Microsofts AppSource Store eller via sidladdning
  • Gränssnittet kan konfigureras med några få klick i MS Business Central
  • Omfattning och djup av integrationen kan bestämmas av kunden
  • Handyman tillhandahåller fullständig dokumentation för användare och utvecklare
  • GSGroup har sin egen expertis inom NAV/BC365-utveckling och kan integrera er ERP-partner vid behov
  • Kort projekttid
  • Beprövad i många stora, medelstora och små projekt

Business Central med tillägg för Field-Service

  • Underhåll av masterdata
  • Konfiguration
  • Skapa arbetstillfällen
  • Val av material
  • Kontroll av teknikernas register
  • Utförande av order

Kontor och resursplanering för hantverkare

  • Användning är valfri
  • Ytterligare konfigurationsalternativ
  • Grafisk resursplanering med drag and drop
  • GANTT-diagram för planering av tekniker
  • Kartvy med ruttplanering och ruttoptimering

Servicetekniker App Handyman Mobil

  • Mobil tidrapportering
  • Mobil datainsamling
  • Kundspecifika checklistor
  • Registrering av materialförbrukning
  • Offline-funktion med synkronisering

Handyman gör dina serviceprocesser från MS Dynamics 365 Business Central mobila

Order kan skapas som vanligt i Microsoft Dynamics 365 Business Central. Istället för att skriva ut beställningsblanketterna till teknikerna överförs beställningarna till Handyman via anknytningen och görs tillgängliga för serviceteknikerna på deras mobila enheter. Planeringen kan göras antingen i Business Central eller i Handyman Office. Alla data som samlas in av teknikern i Handyman Mobile rapporteras tillbaka till Business Central. Där kan de användas som vanligt för fakturering, löner och internredovisning. För användarna verkar integrationen alltför sömlös, som om fältpersonalen hade direkt tillgång till MS 365 BC-systemet med sina surfplattor eller smartphones. Administrationen av lösningen (t.ex. administration av servicetekniker, användarrättigheter, konfiguration av integrationen) är centraliserad i MS 365 BC. Handyman kompletterar Microsoft Dynamics 365 Business Central med mobil datainsamling eller komplett programvara för servicehantering. Kunderna kan enkelt definiera integrationsdjupet själva: I tillägget väljer du de datatyper som ska importeras och exporteras (t.ex. resurser, arbetstyper och serviceorder). Sedan kan enskilda poster väljas för export inom en datatyp (t.ex. enskilda arbetstyper).

Tekniskt genomförande

Stöd ges för att arbeta med serviceorder samt kontraktsorder och projekt. Med tillägget kan standardimplementeringar av MS 365 BC kopplas till Handyman med några få konfigurationsinställningar. Men gränssnittet är också utformat för att integrera anpassade MS 365 BC-implementeringar som använder fält, tabeller eller affärslogik som avviker från standarden med liten ansträngning.

Kopplingen mellan Microsoft Dynamics 365 Business Central och den mobila serviceappen Handyman möjliggör en snabb, heltäckande serviceprocess utan avbrott.

Tillägget är en vidareutveckling av det beprövade gränssnittet för Handyman Mobile för NAV/Navision, som fortfarande är tillgängligt för äldre versioner av MS Dynamics NAV/Navision.

Get started

Moln eller lokalt

Oavsett om du använder Microsoft Dynamics 365 Business Central i molnet eller har det installerat lokalt på plats, kan du integrera med Handyman. Vårt gränssnitt är lämpligt för båda scenarierna.

Handyman finns också som ett molnbaserat system för hantering av fälttjänster där GSGroup sköter infrastrukturen åt dig.

5 steg för att testa ditt BC 365-system

Du kan enkelt testa Handyman – i direkt interaktion med ditt BC 365-system:

1. Beställ ditt test genom att klicka på knappen nedan

2. Ladda tillägget till ditt BC 365-system

3 Följ GSGruppens instruktioner för att göra nödvändiga inställningar i Business Central

4. Installera Handyman-mobilappen från en butik

5. slutförd: Dina beställningar från BC 365 kan hanteras mobilt i Handyman

pexels-burak-kebapci-132340

Kontakta oss

Vill du veta mer om samspelet mellan programvara för Field Service Management och Microsoft Dynamics Business 365 Central? Eller är du en MS Business Central-partner och intresserad av att arbeta med oss? Prata med oss!

Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se

Framtiden är IN SIGHT

cropped-cropped-thumbnail_20200313_GSGroup_Logo.png