Elinstallatörer
Mobil orderhantering för elektriker
Mobil orderhantering för
Elektriker
Elektriker tillbringar större delen av sin arbetsdag utanför kontoret. Ofta tvingas de köra tillbaka till kontoret för att slutföra sina administrativa uppgifter, som att dokumentera arbete och tidrapportering.
Med Handyman kan dina elektriker hantera sina administrativa uppgifter ute på fältet. På så sätt kan de använda sin tid mer effektivt. Erfarenheter från ett stort antal kundprojekt visar att Handyman sparar så mycket tid att varje elektriker kan fakturera 1-2 timmar mer varje vecka.
Handyman förbättrar processen för insamling och behandling av data på elektrikerns webbplats och i din organisation. På så sätt kan nya order snabbt och enkelt skapas och tilldelas installatörer. Uppdaterad information om arbetsorder kan visas när som helst och faktiska order kan spåras.
Fotodokumentation
Tydlig tilldelning av foton, ingen irriterande sortering av foton från olika kameror
Digital tidmätning
Arbetstimmar registreras fullständigt och felfritt
- Enkel tidrapportering
- Tidrapportering för team/kolumner
- Problemfri tidsregistrering med start/stopp
- Bokning av övertid
- Godkännande av timmar på kontoret
- Ytterligare bearbetning för fakturering och löner
Förvaltning av befintliga tillgångar
Omfattande, kompletta och alltid aktuella uppgifter om den installerade basen
- Flexibel trädstruktur med valfritt antal nivåer
- Tydlig struktur
- Tillgänglig på kontoret och på språng
Servicehistorik
Tekniker och dispatchers är alltid informerade om historiken för den aktuella uppgiften
- Komplett historik över växterna
- Tillgänglig på kontoret och mobilt
- Automatisk uppdatering för nya order
Korrekt registrering av det använda materialet
Enkel, felfri inspelning
- Scan-funktion
- Registrering av all materialförbrukning
- Lager
- Onlinekontroll av lagernivåer
Uppfylla ordern direkt med kunden
Godkännanden, felanmälningar, tekniska avtal etc. är tydligt märkta
- Insamling av kundunderskrifter på plats
- Anpassningsbara rapporter
- Tjänsterapporten är omedelbart tillgänglig för kontoret
Anpassade checklistor och protokoll
Fullständig dokumentation på plats
- Flexibel konstruktion
- Mycket lätt att redigera
- Länk till enhetstyp eller enskilt system
Vår erfarenhet av branschen
Handyman skapades ursprungligen genom utvecklingen av mobila lösningar för elektriker. Denna bransch är än idag en av våra största kundgrupper. I Norge, där GSGroup har sitt huvudkontor, använder varannan elektriker Handyman.
Den typiska kunden använder alla Handyman-alternativ. Detta inkluderar registrering av arbetstid och nödvändiga material, användning av lagerfunktioner och reservdelsorder samt bearbetning av arbetsorder med hjälp av checklistor.
Nöjda kunder om Handyman
"Med Handyman registreras alla order, vilket gör det lättare för oss att avgöra vilken servicetekniker som är rätt för jobbet, vilken utrustning som behövs osv. Det ger förutsättningar för enklare orderhantering och förenklad fakturering."
Asgeir Giskegjerde, produktionsleder, Bravida
Prova Handyman i praktiken. Få en demo.
Kontakta oss
Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se