Teknisk service och support
Mobil orderhantering för serviceföretag med mobila tekniker och montörer
MOBIL DATAINSAMLING FÖR TEKNISK SERVICE OCH SUPPORT
Våra kunder använder Handyman för ett brett spektrum av tekniska serviceaktiviteter. Arbetsuppgifterna sträcker sig från inspektion av kransystem till reparation av skrivare och underhåll av medicinsk utrustning.
Även om uppgifterna ofta är olika, är utmaningarna oftast likartade:
- Fakturor kan inte utfärdas i tid eftersom feedback från teknikern saknas eller är ofullständig om hans arbetstid.
- Tilläggstjänster som faller utanför serviceavtalet kan inte faktureras eftersom de inte registreras separat (t.ex. mindre reparationer som utförs under underhåll).
- Utvärderingar av de utförda operationerna är svåra eftersom feedback från tekniker inte finns tillgänglig i digital form eller är ofullständig.
- En komplett servicehistorik för enskilda enheter eller kunder saknas.
- En bra IT-lösning har implementerats för delar av tjänsten, men det saknas stöd för hela processen från maskinfilen till implementeringsplanering och serviceteknikernas mobila uppkoppling
Handyman har hjälpt hundratals tjänsteföretag att lösa dessa och liknande utmaningar snabbt, effektivt och med hög kvalitet.
Fotodokumentation
Tydlig tilldelning av foton, ingen irriterande sortering av foton från olika kameror
Digital tidmätning
Arbetstimmar registreras fullständigt och felfritt
- Enkel tidrapportering
- Tidrapportering för team/kolumner
- Problemfri tidsregistrering med start/stopp
- Bokning av övertid
- Godkännande av timmar på kontoret
- Ytterligare bearbetning för fakturering och löner
Förvaltning av befintliga tillgångar
Omfattande, kompletta och alltid aktuella uppgifter om den installerade basen
- Flexibel trädstruktur med valfritt antal nivåer
- Tydlig struktur
- Tillgänglig på kontoret och på språng
Servicehistorik
Tekniker och dispatchers är alltid informerade om historiken för den aktuella uppgiften
- Komplett historik över växterna
- Tillgänglig på kontoret och mobilt
- Automatisk uppdatering för nya order
Planering av underhåll
Allt nödvändigt underhållsarbete utförs och faktureras
- Enkelt att skapa underhållskontrakt
- Tydlig underhållsplanering
- Planering av olika underhållsprocesser per system
- Automatisk generering av försenade underhållsorder
Sömlös integration i ert CAFM-system
Standardintegrationer och skräddarsydda anslutningar till över 30 ERP-, CRM- och servicehanteringssystem
Anslutning till olika CAFM-system (Computer Added Facility Management System)
Djup integration är möjlig upp till överföringen av enskilda värden från checklistor.
Växtspecifika checklistor
Fullständig dokumentation på plats
- Flexibel konstruktion
- Mycket lätt att redigera
- Länk till enhetstyp eller enskilt system
Nöjda kunder om Handyman
"Med Handyman registreras alla order, vilket gör det lättare för oss att avgöra vilken servicetekniker som är rätt för jobbet, vilken utrustning som behövs osv. Detta ligger till grund för både orderhantering och förenklad fakturering."
Asgeir Giskegjerde, Produktionsleder, Bravida
Prova Handyman i praktiken. Få en demo.
Kontakta oss
Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se