Maskinteknik och väg- och vattenbyggnad
Mobil datainsamling för maskin- och anläggningsteknik
MOBIL DATAINSAMLING för maskin- och anläggningsteknik
Idag är maskin- och anläggningsteknik en mycket serviceinriktad bransch. Kundservice är en viktig faktor för att särskilja sig från konkurrenterna och står därför i fokus för alla tillverkare av maskiner och anläggningar. Förutom installation och reparation är underhåll av stora maskiner och system en viktig uppgift inom kundservice. Till exempel måste underhållshistoriken för det befintliga installerade inventariet också vara tillgänglig hela tiden så att sömlösa underhållsprocesser kan äga rum.
Fotodokumentation
Tydlig tilldelning av foton, ingen irriterande sortering av foton från olika kameror
Digital tidmätning
Arbetstimmar registreras fullständigt och felfritt
- Enkel tidrapportering
- Tidrapportering för team/kolumner
- Problemfri tidsregistrering med start/stopp
- Bokning av övertid
- Godkännande av timmar på kontoret
- Ytterligare bearbetning för fakturering och löner
Förvaltning av befintliga anläggningar
Omfattande, kompletta och alltid aktuella uppgifter om den installerade basen
- Flexibel trädstruktur med valfritt antal nivåer
- Tydlig struktur
- Tillgänglig på kontoret och på språng
Servicehistorik
Tekniker och dispatchers är alltid informerade om historiken för den aktuella uppgiften
- Komplett historik över växterna
- Tillgänglig på kontoret och mobilt
- Automatisk uppdatering för nya order
Planering av underhåll
Allt nödvändigt underhållsarbete utförs och faktureras
- Enkelt att skapa underhållskontrakt
- Tydlig underhållsplanering
- Planering av olika underhållsprocesser per system
- Automatisk generering av försenade underhållsorder
Sömlös integration i ert ERP-system
Standardintegrationer och skräddarsydda anslutningar till över 30 ERP-, CRM- och servicehanteringssystem
Anslutning till olika CAFM-system (Computer Added Facility Management System)
Djup integration är möjlig upp till överföringen av enskilda värden från checklistor.
Växtspecifika checklistor
Fullständig dokumentation på plats
- Flexibel konstruktion
- Mycket lätt att redigera
- Länk till enhetstyp eller enskilt system
Vår erfarenhet av branschen
Idag är maskin- och anläggningsteknik en mycket serviceinriktad bransch. Kundservice är en viktig faktor för att särskilja sig från konkurrenterna och står därför i fokus för alla tillverkare av maskiner och anläggningar. Förutom installation och reparation är underhåll av stora maskiner och system en viktig uppgift inom kundservice. Till exempel bör underhållshistorik alltid finnas tillgänglig för det befintliga installerade lagret så att sömlösa underhållsprocesser kan löpa smidigt.
Handyman är en ledande leverantör av programvara för hantering av fältservice inom maskin- och anläggningsteknik och har många års erfarenhet och omfattande branschkunskap. Vår programvara är skräddarsydd för branschens specifika krav och utmaningar, så att företagen kan effektivisera sina processer och öka medarbetarnas produktivitet. Kunder från denna bransch värdesätter vår expertis och är mycket nöjda med fördelarna med att använda vår programvara.
Nöjda kunder om Handyman
"Med Handyman registreras alla order, vilket gör det lättare för oss att avgöra vilken servicetekniker som är rätt för jobbet, vilken utrustning som behövs osv. Detta ligger till grund för både orderhantering och förenklad fakturering."
Asgeir Giskegjerde, produktionsleder, Bravida
Kontakta oss
Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se