IT-tjänster med Handyman
Mobil orderhantering för IT-företag med mobila installatörer.
Handyman - den mobila lösningen för IT-tjänster
Alla IT-tjänsteleverantörer som levererar tjänster på plats hos kunden känner till dessa problem: I slutet av månaden är medarbetarnas tidrapporter ofullständiga och de tillhandahållna tjänsterna kan inte faktureras. Det tar alldeles för lång tid för teknikern på plats att lösa ett skrivarproblem eftersom han saknar information om vad hans kollegor har gjort i tidigare jobb.
Företag som använder Handyman har inte dessa utmaningar: tack vare appen är registreringen av arbetstid alltid fullständig och uppdaterad. Servicehistoriken kan visas när som helst – ända ner till tidigare genomförda checklistor.
Erbjuder ni era kunder innovativa IT-lösningar? Med Handyman ligger du också helt i linje med den mobila affärstrenden.
Digital tidmätning
Arbetstimmar registreras fullständigt och felfritt
- Enkel tidrapportering
- Tidrapportering för team/kolumner
- Problemfri tidsregistrering med start/stopp
- Bokning av övertid
- Godkännande av timmar på kontoret
- Ytterligare bearbetning för fakturering och löner
Servicehistorik
Tekniker och dispatchers är alltid informerade om historiken för den aktuella uppgiften
- Komplett historik över växterna
- Tillgänglig på kontoret och mobilt
- Automatisk uppdatering för nya order
Korrekt registrering av det använda materialet
Enkel, felfri inspelning
- Scan-funktion
- Registrering av all materialförbrukning
- Lager
- Onlinekontroll av lagernivåer
Uppfylla ordern direkt med kunden
Godkännanden, felanmälningar, tekniska avtal etc. är tydligt märkta
- Insamling av kundunderskrifter på plats
- Anpassningsbara rapporter
- Tjänsterapporten är omedelbart tillgänglig för kontoret
Anpassade checklistor och protokoll
Fullständig dokumentation på plats
- Flexibel konstruktion
- Mycket lätt att redigera
- Länk till enhetstyp eller enskilt system
Vår erfarenhet av branschen
Leverantörer av IT-tjänster uppskattar Handyman’s breda utbud av funktioner. Resursplaneringen gör det enkelt att schemalägga – särskilt för brådskande felsökningsuppdrag. Underhållsschemaläggaren genererar automatiskt arbetsorder för repetitiva uppgifter. Särskilt bland IT-tjänster används checklistefunktionen i stor utsträckning. Detta säkerställer att alla inställningar görs och dokumenteras korrekt. Inom IT-konsulttjänster används Handyman ofta för mobil tidrapportering och som en app för tidrapportering.
Nöjda kunder om Handyman
"Med Handyman registreras alla order, vilket gör det lättare för oss att avgöra vilken servicetekniker som är rätt för jobbet, vilken utrustning som behövs osv. Detta ligger till grund för både orderhantering och förenklad fakturering."
Asgeir Giskegjerde, produktionsleder, Bravida
Prova Handyman i praktiken. Få en demo.
Kontakta oss
Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se